miercuri, 26 iunie 2013

Propozitii cu la si l-a

Imi amintesc cat ni se parea de greu la scoala sa formulam propozitii cu la si l-a. Doamna l-a prins odata pe Costin incercand sa copieze din caiet si l-a pedepsit. De atunci, toti copiii si-au dat interesul sa invete la limba romana. Gasiti mai multe propozitii pe vienela.ro.
Se scrie la atunci cand vrem sa indicam locul.
Se scrie l-a cand l este pronume personal, iar a este verb auxiliar, ce ajuta la formarea timpului perfect compus.

Sa vedem cateva propozitii cu la si l-a:

1001 Cosmetice
De la Marina am primit cadou o rochie de club.

De cate ori am vrut sa plecam la fotbal, pe Doru l-a chemat mama lui la masa.
La poalele muntilor l-a fotografiat Maria pentru prima data.
La noi in bloc, cineva l-a suparat pe Adi.
La voi in clasa mai exista buretele sau l-a furat cineva?
L-a vazut cand citea la ora de matematica din cartea scrisa de Mircea Eliade.
Pe Ionut l-a adus Larisa la banchet.

Voi actualiza lista pe masura ce imi vor mai veni idei. La doamna profesoara ar fi bine sa nu mergeti cu aceste propozitii cu la si l-a, sa nu cumva sa va pedepseasca asa cum l-a pedepsit doamna mea pe Costin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu