sâmbătă, 27 iulie 2013

Tema de blog

Afland ca un medic roman a reusit performanta de a prinde un uimitor Page Rank 9 cu site-ul pe care il detine si un Page Rank 6 cu blogul, mi-am spus, ca si vulpea care nu ajunge la struguri, ca trebuie sa
fie o smecherie, ceva. Mi se parea aproape imposibil ca un site oarecare, intretinut de un singur om, sa reuseasca o asemenea performanta. Am intrebat imediat care este mijlocul prin care un blog sau un site poate reusi asa ceva si mi s-a raspuns ca spre acel site vin linkuri de la alte 5000 de site-uri.
Cum este posibil? m-am intrebat uluita. Raspnsul a fost simplu si foarte clar. Omul ofera ceva gratis... ce anume? Pai ar putea fi o tema pentru blog, pe care oamenii o iau de la el si care (mi-am imaginat eu, este protejata de legea de autor, ceea ce ar putea face ca in momentul in cre te servesti de ea, un link sa duca spre cel care a facut-o). Sigur, este doar n exemplu, o presupunere.
Sotul meu mi-a spus ca explicatia ar putea fi chiar mai simpla de atat. Omul este medic. Poate ca da consultatii online, poate ca are o afacere legata de acest domeniu... Nu stiu daca ar fi posibil, dar mi-a trezit curiozitatea si mi-ar placea ca cineva sa ma lamureasca. Cum iti poate creste Page Rank-ul atat de mult? cum poti face ca mii de site-uri sa linkeze spre blogul tau?
Ideea ca o tema facuta de la zero iti poate aduce linkuri mi s-a infiltrat in cap si nu vrea sa mai iasa. Stiam ca nepotul meu se pricepe sa mestereasca prin HTML si CSS, asa ca in gandul meu deja inflorise ideea ca impreuna vom reusi sa facem ceva legat de asta. M-am cam desumflat cand Gabi, nepotul meu, mi-a spus ca stie sa modifice diverse la o tema, folosind HTML si CSS, dar nu are idee cum se face o tema de la zero. Atat el, cat si cativa prieteni, mi-au spus ca este nevoie de luni sau chiar ani pentru a invata secretele acestea, ca nu poate oricine sa faca asa ceva.
Incapatanarea mea fara margini, curiozitatea innascuta si spiritul combativ m-au facut sa refuz toate explicatiile, pentru ca nu erau suficient argmentate. Chiar nu cred ca este nevoie de ani intregi pentru a invata cum sa faci o tema de blog de la zero. Am cautat acum pe internet si am gasit un blog unde indrumarile sunt facute pas cu pas, pentru ca si cel mai nepriceput om de pe pamant sa se joace prin hatisuri HTML.
Nu stiu daca timpul imi va permite, nu stiu nici cat voi fi interesata de acest subiect, dar trebuie sa incerc, pentru a-mi face o idee despre cat de greu este de inceput o tema de blog. Daca reusesc sa pricep ceva, mai mult ca sigur ma voi ocupa de aprofundarea subiectului. Daca nu, voi ramane cu o amintire placuta legata de perioada in care imi bagam nasul prin chestii complicate. :)

2 comentarii: