marți, 17 martie 2015

Cursuri de pian, chitara sau vioara

Locuiam in Italia de ceva vreme. Ma imprietenisem bine cu o italianca. Ne beam cafelele impreuna, stateam mult la povesti si deseori ne placea sa comparam situatia dintre cele doua tari, sa gasim asemanari si deosebiri. As putea scrie un blog intreg despre tot ceea ce am descoperit discutand cu ea, insa astazi ma voi rezuma la copii si la muzica. Fiul prietenei mele era de aceeasi varsta cu copilul meu. Al meu habar nu avea cum arata un pian, iar al ei canta deja ca un profesionist la acest instrument. Nu pentru ca i-ar fi placut in mod deosebit, ci pentru ca scoala italieneasca obliga parintii sa cumpere fiecarui copil un instrument muzical pe care sa il studieze de-a lungul a mai multi ani. M-am tot intrebat de atunci de ce noi, romanii, nu putem face asa ceva? Sa fie numai educatia de vina sau si faptul ca prea putini parinti si-ar permite sa cumpere copiilor instrumente muzicale?

Imi spunea cineva odata ca oricat ar fi viata de grea pentru adulti, oricat de tare ne-am vaita ca nu avem bani, cand vine vorba despre copii uitam tot si investim in ei oricat e nevoie. Ii dau dreptate. Sunt convinsa ca parintii ar gasi bani pentru un instrument muzical, la fel cum ar gasi bani si pentru a inscrie copiii cu adevarat talentati la Ecole de Musique, unde sa poate studia pe indelete si intr-un mod profesional pianul, vioara sau chitara, sa ia lectii de canto, balet sau chiar pictura. Eu am ramas cu ceva regrete din vremea cand aveam copilul mic. Cred ca mi-ar fi placut sa il vad ca studiaza un instrument muzical, ca poate canta macar vreo cateva note la chitara. E probabil o dorinta de adult ce nu si-a putut urma visul. 

Cand eram copil imi doream din toata inima sa pot canta la chitara, insa parintii mei au refuzat sa imi cumpere dupa ce au descoperit ca nu am pic de ureche muzicala. Copilul meu are, asa ca i-am cumparat chitara cand avea in jur de patru anisori. Din nefericire, a zdranganit la ea cateva zile si s-a plictisit. Nu i-a placut si am convingerea ca degeaba l-as fi dus sa studieze cu un profesor, daca nu se simtea atras. Cumva, viata asta parca isi rade de oameni si le da uneori ceea ce nu le trebuie, in loc sa le dea ceea ce isi doresc. Tocmai din acest motiv indemn parintii sa fie foarte atenti la dorintele copiilor, sa ia in calcul toate posibilitatile si sa aleaga in cunostinta de cauza. Poate parea o investitie serioasa cumpararea unui instrument muzical, insa e posibil ca asta sa ii schimbe copilului viata, daca are ureche muzicala si ii place sa invete lucruri noi. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu