vineri, 27 noiembrie 2015

Plase de protectie pentru pomi

Trebuie sa recunosc ca pe la noi prin tara nu prea am vazut plase de protectie pentru pomi, desi occidentul e plin de asa ceva. Inca o data, m-am intrebat de ce aducem de la altii doar lucruri scumpe si inutile, in loc sa cascam ochii mari si sa invatam de la ei, daca tot constientizam faptul ca sunt mai presus decat noi? Nici macar voliere nu am vazut prea multe, daca e sa fiu foarte sincera. Sotul meu spune ca este posibil ca abia acum romanul sa afle despre posibilitatea de a folosi sfoara si in alte scopuri, nu doar pentru a intinde rufe pe ea sau a mai carpi cate ceva in curtea socrilor. In occident se folosesc de multi ani plase de protectie: in agricultura (protectie contra daunatorilor), pe autostrada (protectie contra zgomotelor, mi s-a spus), in voliere (contra pradatorilor)... Cineva ar trebui sa le spuna si satenilor nostri ca sfori si franghii se gasesc pe toate drumurile, dar nu toata lumea stie sa le utilizeze in asa fel incat sa faca treaba buna. 


Sincera sa fiu, daca as locui la curte, cred ca mi-as face ori o falsa voliera, ori chiar un soi foisor acoperit cu sfori si franghii care sa dea o tenta pescareasca intregii curti. Sau poate ca as inventa ceva nou si nemaivazut, caci multitudinea de plase gasite pe site-ul romnets.ro m-a facut sa vad mii de posibilitati. Dar inainte de toate m-as ocupa de pomii din curte, caci mi-ar placea sa fac agricultura la scara redusa (dupa puterile si timpul meu), dar cu mijloace moderne, caci agricultura pe care o facea bunica e mult prea obositoare si prea putin profitabila. Daca tot exista plase de protectie pentru pomi, de ce sa nu le folosim? De ce sa lasam pasarile cerului sa se infrupte din pomii nostri, cand le putem face casute artizanale si le putem lasa diverse seminte, ca sa nu mai fie tentate sa distruga recoltele? Eu asa am vazut prin alte parti, asa mi-au povestit si prietenii ca se intampla in tarile civilizate si asa mi-ar placea sa aflu intr-o zi ca se intampla si la noi. 

"Asa numitele voliere sunt plase create special pentru delimitarea perimetrelor, terenurilor de crestere a pasarilor. Acestea sunt folosite atat de fermele familiale, cat si industrial, de catre marile crescatorii de plasari si animale.

Plasele de protectie sunt o solutie relativ simpla si ieftina, nu necesita contracte suplimentare pentru montajul si intretinere ei. Noi va explicam tot ceea ce aveti nevoie sa stiti pentru a asigura o utilizare indelungata, in conditii optime."


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu