luni, 19 decembrie 2016

Carti de tarot

Nici bine nu se stinsese vuietul revolutiei, ca piata romaneasca a fost invadata de tot felul de carti dupa care oamenii tanjisera de-a lungul unei epoci triste. Tin minte ca devenisem dependenta de tarabele din centrul orasului, locul unde zilnic apareau noutati editoriale. Cum puneam mana pe bani, fugeam acolo sa mai cumpar cateva carti, indiferent ce pret ar fi avut. Era probabil mostenire de familie, pentru ca si mama mea se comporta la fel. Isi cumparase chiar si niste carti de tarot, un set tarot, un soi de kit de tarot si toata ziua discuta cu prietenele ei despre minunatiile astea. Eu si sora mea se cufundam in cartile romantice pe care le citeam la acea vreme si nici prin cap nu ne trecea sa ascultam discutiile care veneau din bucataria unde mirosea a cafea proaspat macinata si a carti noi, a povesti mai mult sau mai putin credibile, a curiozitate si speranta. In chiar ziua cand s-a implinit un an de la moartea mamei mele, adica acum o luna si un pic, am descoperit pe site-ul Books-Express.ro niste carti de tarot si am discutat cu sora mea despre ideea de a le cumpara, in speranta ca in acest fel am putea intelege mai bine cine a fost mama, ce ganduri o macinau, ce dorinte avea, cu ce isi hranea sufletul.


E greu sa cunosti un om in profunzime, chiar si cand iti este parinte, mai ales daca nu experimentezi ceea ce experimenteaza el, daca nu ii porti papucii macar o bucata din drumul vietii. Poti intui framantarile si bucuriile ascunse pe care le are daca esti atent la ceea ce citeste, cred eu. Insa despre carti de tarot, kit de tarot, set tarot si in general despre tarot nu stiam absolut nimic, dupa cum va spuneam si mai sus. Acum as vrea sa aflu, caci mama mea a avut intotdeauna o parte ascunsa, o parte usor de vazut, dar greu de inteles. Ei bine, acea parte o vom cauta, eu si sora mea, in acele carti de tarot. In primul rand m-am grabit sa caut pe wikipedia, sa aflu exact ce inseamna tarot. Este vorba despre un set de carti de 78 de bucati, folosit in trecut pentru jocuri, iar in prezent folosite in ocultism si ca harta spirituala a drumurilor. Fiecare dintre aceste carti ilustreaza persoane sau cate o scena cu multe elemente simboliste. Pe wikipedia veti gasi mult mai multe informatii despre tarot, iar pe site-ul Books-Express.ro veti gasi carti de tarot la un pret bun. Desigur, veti gasi si multe alte feluri de carti, toate bune si interesante, mai ales ca se anunta o vacanta de iarna geroasa, numai buna de petrecut la gura sobei cu o carte in mana si un ceai cald alaturi. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu