miercuri, 13 septembrie 2017

Prese pentru peturi

Prin fata blocului meu trec zilnic persoane care cara dupa ele cate un carut supraincarcat cu pet-uri. Din cate am inteles, sunt persoane sarace care casiga un ban adunand de la ghenele de gunoi plasticul gasit, dupa care il duc la firmele de reciclare, castigand in acest fel un ban cinstit. Ma uit uneori cu mila la ei si imi dau seama ca probabil nu isi permit sa cumpere prese pentru peturi. Aceste masini inteligente le-ar putea usura munca, i-ar ajuta sa aranjeze bine peturile, sa nu le mai imprastie pe strazi, cum se intampla de obicei cand sacul urias in care le colecteaza este prea plin si mai ales le-ar permite sa adune mai multe fara sa mearga acasa sa descarce.

Cel mai probabil au prese pentru peturi firmele de reciclare, iar daca nu au ar trebui sa isi cumpere, caci tare sunt utile. Datorita lor, pet-urile nu mai ocupa mult spatiu de depozitare, caci pot fi foarte bine compactate. Mai mult, aceste prese pentru peturi au un mecanism interesant, care perforeaza si elimina capacele sticlelor PET. Eu as recomanda aceste prese pentru peturi
nu doar celor care le colecteaza sau care le recicleaza, ci si celor care lucreaza permanent cu un volum mare de peturi.

Imi aduc aminte de zilele in care lucram si locuiam (desigur) in Italia. O prietena italianca ma invatase sa calc in picioare pet-uri, in asa fel incat sa dau saptamanal cat mai putin gunoi la poarta, caci acolo se platea in functie de cate tomberoane pline aveai. Cu alte cuvinte, pot spune ca am fost, vreme de un an, un soi de presa pentru peturi, caci intai desfaceam putin dopul si abia apoi calcam cu picioarele pe plastic, sa il strivesc. Nu va sfatuiesc sa faceti asa. Ocupa prea mult timp liber si nu e la fel de eficient ca o masina. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu