vineri, 27 octombrie 2017

Culorile toamnei

Ne indreptam grabiti spre supermarket cand le-am vazut. Frunze in toate culorile toamnei zambeau mandre prin gardul de la drum. Cineva le adunase gramada cu o grebla, unindu-le intr-un morman uluitor de frumos la coltul gardului. Am uitat ca sunt grabita, ca mi-e foame, ca ma asteapta o multime de treburi. M-am oprit si am fotografiat culorile toamnei scotiene, incantata de atata frumos inghesuit intr-un metru patrat de gradina.

Toamna in Scotia a fost, pana astazi, minunat de blanda si de colorata. Iarba s-a pastrat verde crud, frunzele au imbracat rochite galbene, maronii, roscate, aramii, aurii, crem, caramizii, grena etc, iar vremea a fost, in general, mult mai buna decat m-as fi asteptat. Temperatura ramane pe timpul zilei constanta zi de zi. Dimineata si seara e multa umezeala in aer si din acest motiv pare sa fie mai frig, insa calatorul uita repede aceste mici necazuri, daca isi arunca ochii inspre frunzele imbracate in culorile toamnei.


Nu-i destul sa scrii o compunere despre toamna sau sa formulezi diverse propozitii despre toamna folosind expresii frumoase. Toamna este greu de descris in cuvinte. Nici macar fotografiile nu pot reda intreaga ei frumusete. Mi-am adunat intr-o mica vaza cateva frunze in culori deosebite, am pus langa ele si cateva buchetele de fructe scotiene cazute din copaci. Un insensibil care locuieste cu mine in casa si care nu poate vedea nici culorile toamnei, nici toata gingasia unei frunze, m-a intrebat:

-Iar ai adunat balarii, sa umpli apartamentul de praf?




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu