duminică, 29 martie 2020

Scapa cine poate

Ieri am avut o stare de spirit tare proasta. Casa, desi calda, luminoasa, curata, parca ma incorseta. Mi-as fi dorit sa ies la aer, sa ma plimb, sa evadez dintre peretii care ma faceau sa ma simt prizoniera. Am scos cainii in curte pentru cateva minute, sa isi goleasca burtile si sa isi dezmorteasca picioarele. In tot timpul cat am stat afara m-am intrebat ce e cu mine, de ce nu ma mai simt bine in propria casa?
Ca sa intelegeti intrebarile, trebuie sa va spun ca la inceputul pandemiei am ras in sinea mea de cei care se temeau ca o vor lua razna din cauza izolarii. De felul meu sunt o introvertita. Ma simt bine cu mine si nu ma plictisesc niciodata. Pot sta in casa perioade lungi fara sa simt nevoia de a vorbi cu alte persoane sau de a iesi afara, indiferent de cum e vremea, indiferent daca am treaba sau nu.
Raspunsul a venit de la sine. Nu faptul ca stau izolata in casa ma deranjeaza si imi schimba starea de spirit, ci ideea ca mi s-a luat libertatea de a decide cand sa ies si cand nu. La asta se adauga si faptul ca dupa-amiaza, cand il scot pe Bruno la plimbare pe strada, sunt singura, absolut singura. Eu si cainele, ca intr-o lume postapocaliptica in care toti oamenii au disparut de pe fata pamantului.

Ma simt ca un infractor care incalca regulile si intotdeauna ma intreb, pentru o secunda lunga, daca intr-adevar am voie sa ies din propria curte, daca nu cumva fac ceva gresit. Vreme de cinci ani m-am suparat pe Bruno la fiecare plimbare pentru ca mergea prea repede, mereu grabit sa cerceteze toate drumurile, sa miroasa toate urmele si sa fie la curent cu toate noutatile pe care strada i le dezvaluia. Acum am ajuns sa trag eu de caine, sa il silesc sa isi termine repede treburile ca sa ne putem intoarce acasa.
Senzatia e ametitoare. Ma simt de parca nu mai sunt eu, cea de dinainte. La asta se adauga si gandul inca nerostit ca e posibil ca teoria conspiratiei sa nu fie doar o teorie. In aceasta dimineata m-am trezit speriata. Probabil am visat ceva in legatura cu virusul covid 19 care pare setat sa omoare oameni in varsta sau cu probleme grave de sanatate. Citisem ieri un articol pe aceasta tema. Dar daca e totusi adevarat? a fost intrebarea care m-a facut sa ma ridic brusc din pat la ora 4 dimineata.
Sunt constienta ca batranii si cei cu boli cronice sunt mai sensibili decat un tanar sanatos tun, ca e firesc ca ei sa fie cei mai expusi riscului de a nu putea trece cu bine peste problemele pe care acest nou coronavirus la aduce, dar in acelasi timp ma tem, ma tem ca nu cumva sa aiba dreptate adeptii ideii ca se urmareste o curatenie generala, in urma careia sa ramana pe planeta numai cei inca apti de munca.
Nu in ultimul rand, ma tem de ceea ce va urma. Deja putem observa in Italia ca oamenii, inchisi de atata timp in case, nu mai au bani, nu mai au ce manca si sunt cu nervii la pamant. Nu vad prea multe variante. Dupa o vreme, ori ne vor lasa liberi, sa bantuim pe unde avem chef, un fel de "scapa cine poate", ori vom ajunge sa iesim disperati din case, fara sa ne mai pese daca ne alegem cu un glont in cap.
In acest moment, cert este un singur lucru: vor veni vremuri grele, vremuri cand ne vom aminti cu nostalgie de perioada de inceput a acestei izolari fortate. Si nu, nu cred ca vom deveni mai buni, ci din contra, ca oamenii, impinsi de instinctul de conservare, ar fi in stare sa se manance intre ei...

5 comentarii:

  1. Fix asa ma simt si eu cand ies cu blanosii din casa. Am o prietena care a avut un accident de masina si inca nu poate sa-l plimbe pe catel. Asa ca, fac 10 minute pana la ea, il iau pe pitic, il plimb 20 de minute si apoi ma intorc acasa. Inca nu m-a oprit politia, dar nu se stie niciodata. Pe traseu ma intalnesc cu maxim 4-5 oameni, ce rau se poate intampla, ca doar nu ne pupam? Nu este normal! Multe nu se leaga in toata situatia asta.Daca ma expun cand ies cateva minute, ce se intampla cu cei care merg zilnic la munca? Si eu merg tot a doua zi, atunci nu ma vede virusul? Sau: virusul e in aer ori il pot lua doar de la un infectat si de pe suprafete? Dupa cum se pune problema, pare ca este in aer. Dar, daca este asa, ii omoara cu buna stiinta pe vanzatori, pe soferii de tir, pe gunoieri, pe toti cei care muncesc. Mi se pare ca da cu virgula. Sa nu mai spun de cei care urla Stai in casa! Vom vedea peste 2-3 luni, cand se vor termina banii si alimentele din casa. Mi se pare ca suntem spalati pe creier, cat poate rezista omenirea fara sa produca?
    Ganduri bune, Vienela!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Incerc mereu sa imi spun ca statul in casa, acolo unde e posibil, ne poate ajuta macar pe unii dintre noi sa scapam neafectati de boala. Dar degeaba stau eu in casa, daca Mihai inca munceste si intra in contact cu o multime de oameni zi de zi.
      Alteori nu imi mai pot ascunde toate nedumeririle, temerile, neincrederea si atunci imi vine sa ies pe strazi, sa urlu, sa bat in geamuri.
      Nu va mai trece prea mult pana cand ne vor lasa liberi sau pana cand vom rabufni si vom iesi fara permisiune. Sunt convinsa.
      Te imbratisez si iti doresc sa treci cu bine peste mizeria asta!

      Ștergere
  2. Ingradirea libertatii de a alege cand sa ies, daca sa ies, ma seaca si pe mine! Am noroc cu catelusul... dar de marti merge la el acasa... Sper sa ne lase cat mai curand liberi! (ce aiurea suna: liberi!) :)
    Nici eu nu cred ca oamenii vor deveni mai buni sau ca vor aprecia altfel viata dupa... In cateva luni toti (in fine, poate nu chiar toti) vor fi exact acolo unde ramasesera cand a inceput nebunia. Cei mai speriosi din fire vor fi si mai speriati, germofobilor li se va accentua boala si tot asa...
    Sanatate iti doresc, si puterea de a trece cu bine peste nebunia aceasta! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe un grup de fb unde am postat link spre acest articol m-au luat niste domni in ras, ca vai, saraca, plange dupa libertate. Ma sfatuiau sa ies, ca sa primesc amenzi, de parca eu de asta ma tem. In fine, e clar ca nu putem fi toti de aceeasi parere.
      Numai bine iti doresc si tie, Diana! Te imbratisez! <3

      Ștergere
  3. Acestui popor nu-i va ramane decat credinta...

    RăspundețiȘtergere