joi, 8 decembrie 2022

Ni s-a stricat centrala termica

 Ni s-a stricat centrala termica

Desi am trait atat de multi ani, tot ma mai mir cat de ironica poate fi viata uneori. Ieri, chiar in timp ce scriam articolul despre centrala termica si pompa de caldura pentru a face economii, am sesizat ca in camera se cam lasase frigul, iar zgomotul obisnuit al centralei mele nu se mai auzea. Caloriferele erau reci ca gheata si asta tocmai in ziua in care au fost temperaturi neobisnuit de scazute in Scotia. 

Greul nu a trecut. Se asteapta ca astazi si in zilele urmatoare sa ninga si sa fie ger, cu temperaturi de minus 5 grade, care aici se simt ca minus 20 la noi din cauza vantului puternic si a umiditatii excesive din aer. Daca as fi fost in Romania, cel mai probabil as fi optat imediat pentru noul pachet Thermo Hybrid Combo de la ENGIE, despre care tocmai aflasem si pe care il recomandam pe blog. 

Dar cum eu sunt in Scotia si locuiesc cu chirie, oferta ENGIE nu ma ajuta cu nimic, asa ca am sunat proprietara casei ca sa o anunt de problema, apoi mi-am sunat fiul sa il rog sa imi imprumute radiatorul lui pentru o vreme, caci nu se putea sta in casa de frig. Proprietara mi-a spus ca va trimite inginerul a doua zi, adica astazi dupa-amiaza. Mi s-a facut pielea de gaina.

Stiu ca mana e facuta sa mangaie, insa eu as fi dat cu pumnul in mana si i-as fi cerut sa ii explice omului situatia si sa ii ceara sa vina mai repede. Pe loc. Nu imi permit acest lux, caci nu vreau sa o supar in nici un fel. Dar am avut totusi noroc. Inginerul a venit aseara, cand nici nu ma asteptam. A avut nevoie de mai putin de un minut ca sa imi rezolve problema, insa m-a avertizat ca centrala termica pe care o avem este veche, pierde apa si ca situatia se va repeta mai devreme sau mai tarziu. 

A discutat cu proprietara si a ramas stabilit ca o vor inlocui cu una noua. Nu e prima data cand aud aceasta promisiune. Asta-vara, cand a venit sa faca revizia tehnica, ne-a spus acelasi lucru. A masurat si caloriferele, caci doamna planuieste sa le schimbe. Sper sa se decida cat mai repede, inainte sa vina geruri mai mari. 

Ne-a avertizat si ca va fi deranj mare, cu galagie, praf, mizerie, mutat de mobila si asa mai departe. Ne intreba daca plecam pe undeva de Craciun, ca acela ar fi momentul ideal pentru inlocuirea vechii centrale termice cu una noua, insa noi avem cainii si cu greu putem pleca pe undeva in vizita, mai ales pentru mai multe zile. 

A ramas ca ne anunta zilele astea ce au decis. Sa ne tineti pumnii stransi. Ii tin si eu pe ai mei, de frig si plina de speranta. :) Pana cand vom schimba centrala termica, inchid ochii sa nu mai vad ca e iarna, ca pe jos este polei si in casa e frig. Visez sa ma lipesc de un calorifer nou-nout sau sa stu pe o plaja insorita, sub soare arzator. 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu