sâmbătă, 10 iunie 2023

Propozitii cu la si l-a pentru scoala

 Propozitii cu la si l-a pentru scoala

La școală, elevii se întâlnesc cu profesorii.
El a mers la bibliotecă pentru a-și împrumuta o carte.
Ea a câștigat un premiu la concursul de matematică.
La ora de sport, copiii au alergat pe terenul de fotbal.
L-a ajutat pe colegul său să rezolve exercițiile de matematică.
La finalul zilei de școală, s-au deschis porțile și elevii au plecat acasă.
În pauza mare, l-a invitat pe prietenul său la joacă.
La ora de engleză, l-a ascultat cu atenție pe profesor.
Elevul a luat nota maximă la testul de istorie.
L-a salutat pe director în holul școlii.
La lecția de geografie, elevii au învățat despre continente și țări.
La examenul de română, l-a scris cu multă atenție eseul.
L-a citit cu interes cartea recomandată de bibliotecar.
La școala lui, l-a întâlnit pe mulți colegi noi.
Elevul a primit aplauze pentru prezentarea sa la concursul de poezie.
L-a ajutat pe fratele său cu temele de acasă.
La laboratorul de chimie, elevii au efectuat diverse experimente.
L-a rugat pe profesor să-i explice din nou exercițiul.
La oră, elevii l-au ascultat cu atenție pe profesorul de muzică.
L-a felicitat pe colegul său pentru rezultatele bune obținute la examen.
L-a întâlnit pe prietenul său la restaurant.
L-a sunat mama sa la telefon și i-a povestit despre ziua ei.
L-a chemat pe fratele său la masa de prânz.
L-a rugat pe colegul său să-l ajute la rezolvarea problemei.
L-a văzut pe câinele vecinilor la poarta lor.
L-a dus pe copilul său la parc pentru a se juca.
L-a întâlnit pe vecin la supermarket și i-a spus bună ziua.
L-a rugat pe tatăl său să-l învețe să meargă pe bicicletă.
L-a ascultat pe profesor la lecție și a luat notițe.
L-a întâlnit pe Andrei la restaurant.
I-am cumpărat mamei lalele la aniversarea ei.
L-a vizitat pe bunicul la spital.
Mi-am lăsat cheile la birou.
Am mers la piață și am cumpărat lămâi și mere.
I-a dat surorii mele o carte la ziua ei.
L-a văzut cineva pe Alex la petrecere?
Am găsit portofelul la intrarea în clădire.
Aș dori să ajung la aeroport înainte de ora 10.
Am trimis un e-mail la colegul meu cu detaliile proiectului.

La școală, elevul a învățat să citească.
Profesorul i-a dat elevului o temă pentru acasă.
La ora de matematică, elevul a rezolvat probleme dificile.
Elevul s-a întâlnit cu colegii la cantină.
La ora de sport, elevul a alergat pe terenul de fotbal.
Profesorul a lăudat elevul pentru rezultatele bune obținute.
La bibliotecă, elevul a împrumutat o carte interesantă.
La sfârșitul anului școlar, elevul a primit o diplomă de excelență.
La concursul de matematică, elevul a luat locul întâi.
Profesorul a explicat elevului noțiunile de bază ale fizicii.
La ora de muzică, elevul a cântat la pian.
La lecția de geografie, elevul a învățat despre continente și țări.
Profesorul a dat elevului o lucrare pentru a o rezolva acasă.
La școală, elevul a participat la un proiect de voluntariat.
Elevul a înțeles explicațiile profesorului la ora de chimie.
La excursia școlară, elevul a vizitat un muzeu interesant.
Profesorul a povestit elevului despre importanța educației.
La ora de limbă română, elevul a scris un compunere frumoasă.
Elevul a venit la școală cu noul său rucsac.
Profesorul a discutat cu elevul despre planurile de viitor.

Am văzut la televizor un film interesant.
L-a sunat pe prietenul meu pentru a-i spune despre planurile noastre.
Maria a adus la școală o cutie cu bomboane.
Am cumpărat de la magazin o carte nouă.
L-a întâlnit pe Alex în parc și au mers împreună la cinema.
La finalul zilei, m-am relaxat cu o cană de ceai cald.
L-a întrebat pe profesor despre tema pentru acasă.
Am mers la plajă și Dorin l-a invitat pe fratele meu să se alăture.



Propozitii cu la si l-a pentru scoala

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu