luni, 8 decembrie 2014

Afise prin oras

Se contrazic si se cearta oamenii tot mai des, din toate nimicurile, in incercarea de a-si impune punctul de vedere, de a dovedi ca dreptatea este de partea lor, uneori chiar fara sa mai asculte si argumentele interlocutorilor. De la rosia montana si pana la cainii maidanezi, de la avorturi si pana la construirea de noi biserici, de la pungi de pufuleti si pana la pene de pasare phoenix, fiecare om are pareri clare si vrea sa le impuna multimilor. Imi aduc aminte de febra ce ii cuprinsese acum cativa ani, cand au descoperit ca orasele Romaniei erau impanzite de tot felul de afise, de la cele mici, prin care diverse persoane anuntau ca au ceva de vanzare, inchiriere sau cumparare, afise cu catei, pisici si alte animalute pierdute sau gasite, afise prin care diverse mici firme incercau sa isi vanda marfa, si pana la afisele mari, frumos colorate, lucioase, prin care marile firme sau artisti ai tarii invitau lumea la spectacole, concursuri, etc. 


Am ramas uimita vazand cu cate virulenta se atacau verbal oamenii pentru niste nimicuri. Ma intrebam daca le placea mai mult vechiul aspect al oraselor, cenusiu si pustiul ce apasa peste fiecare colt al fiecarui oras. Tinand cont ca am ajuns in secolul 21 si ne-am organizat mult mai bine, ca avem in fiecare oras locuri special amenajate pentru lipirea diverselor afise, ca acele locuri dau culoare zonelor in care sunt amplasate, oamenii stiu unde sa caute atunci cand au nevoie de ceva, deci chiar nu vad cu ce ii deranjeaza pe cate unii aceste afise. Mi s-a intamplat chiar sa vad cum unii, la adapostul noptilor intunecoase, rup afisele pentru care altii au muncit sau au investit timp si bani. De ce fac asemenea gesturi, nu pot intelege... Cata rautate poate exista intr-un om, ca sa fie manat sa rupa munca si sperantele altora?

Tin minte ca acum nu foarte mult timp, un prieten care detine un club s-a decis sa comande de la www.lagunamedia.ro un numar oarecare de afise frumos lucrate, prin care anunta o mare petrecere la club, cu concursuri, dansuri, muzica, bautura, karaoke, intr-un cuvant (sau chiar doua :) ) multa distractie pentru cei tineri sau mai putini tineri, pentru cei cu pofta de viata. Ne-a rugat pe noi, pentru ca dispuneam de mai mult timp liber, sa mergem prin locurile special amenajate in oras si sa lipim acele afise, ca oamenii sa afle despre eveniment in timp util si sa poata veni in numar cat mai mare in club, la data stabilita. Zis si facut. Ne-am adunat un grup de vreo patru persoane, am mers prin centrul orasului, am lipit afise, am glumit, apoi ne-am oprit intr-un bar sa bem un suc. La plecare am trecut prin dreptul unuia dintre panourile unde lipisem afise. 

Surpriza! Afisul nostru, frumosul nostru afis nu mai era. Fusese rupt. Initial am crezut ca e vorba despre golanii orasului, pentru ca nu m-ar fi dus mintea la ceva mai complicat de atat, insa imediat am aflat, cu stupoare, ca afisul fusese rupt de un om ce parea serios, un om in toata firea, care si el detinea un club in apropiere. Din invidie, din teama ca nu cumva prietenul nostru sa adune mai multi clienti in club, omul uitase de ratiune, de bun simt, de respect pentru munca si daruirea altora. Cum, cum poate un om sa uite de toate astea, cum poate ajunge sa se poarte asa? 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu