marți, 9 iunie 2015

Tensiometru de la Feo.ro

In urma cu o luna de zile, sora mea si-a cumparat un tensiometru de la Feo.ro. Nu avea nici o problema medicala si, cel putin aparent, nu ar fi avut nevoie de tensiometru in casa. Initial mi-am imaginat ca l-a cumparat pentru mama noastra, care in urma cu niste ani a suferit un accident vascular cerebral ce a lasat-o imobilizata in pat, dependenta de altii, incapabila sa isi poarte singura de grija. Dar ma inselam. Sora mea, afland ca pe site-ul Feo.ro tensiometrele sunt mai ieftine decta prin alte parti, si-a spus ca nu ar strica sa aiba un asemenea aparat in casa, caci e mai usor sa previi decat sa repari. I-am dat dreptate. Tin minte ca mama, cu cateva zile inainte de atacul cerebral, s-a tot plans de dureri de cap, ba chiar a mers la medicul de familie pentru a cere sa i se ia tensiunea. Poate ca nu s-ar fi intamplat nimic rau daca doamna doctor si-ar fi facut timp pentru asta. Faptul este consumat, insa noi nu ne putem impaca defel cu ideea ca pentru un medic a fost mai importanta plecarea la petrecere decat starea de sanatate a unui pacient. In noaptea cand dansa se distra la chef, mama a suferit atacul cerebral care i-a dat viata peste cap.




Curiozitatea ne-a indemnat pe toti sa folosim tensiometrul cumparat de sora mea, pentru a ne masura tensiunea. Ce am descoperit cu aceasta ocazie? In primul rand ca aceste modele de tensiometre sunt mai subtiri si mai silentioase decat strabunicele lor, care te bagau in sperieti cand incepeau sa functioneze. In al doilea rand, m-am linistit la gandul ca toti suntem bine, chiar si mama mea. In ciuda faptului ca beau de dimineata pana seara cafele, se pare ca organismul meu are grija sa se mentina in limite bune. Sora mea sustine ca totul este de la alimentatie, insa mie imi place sa cred ca m-am nascut sub o stea norocoasa si ca in spatele tensiunii bune cu care ma laud nu se afla doar grija mea fata de ceea ce mananc. Cu aceasta ocazie ne-am amintit iar de noile reguli instaurate in spitalele de urgenta si de toti nervii de care ne-am umplut cand sotul meu a mers la urgente pentru ca ii aparuse o eruptie pe piele. Nici unul dintre noi nu putea pricepe de ce asistentele se grabeau sa masoare tensiunea pacientilor, in loc sa vada ce se poate face pentru picioarele rupte, pentru o eruptie, pentru o durere de stomac. 

Pentru cei care isi doresc sa stie zi de zi cum stau cu sanatatea, pentru cei care considera ca au nevoie, sfatul meu este sa nu asteptati pana cand va fi prea tarziu, ci sa va ingrijiti sanatatea clipa de clipa si sa aveti in casa banalul tensiometru, care poate face diferenta la un moment dat.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu