miercuri, 26 iunie 2013

Propozitii cu iau si i-au

Daca inveti care sunt explicatiile pentru fiecare forma in parte, vei putea face si singur propozitii cu iau si i-au. Daca nu ai reusit inca sa intelegi, te ajut eu. 
Iau este conjugarea verbului a lua - eu iau, ele iau, ei iau...
I-au este compus din i, forma de pronume neaccentuat (lui, ei) si au, verb auxiliar.

Sa vedem cateva propozitii cu iau si i-au.


In functie de informatiile ce i-au fost trimise, Maria va lua o decizie.

Iau culegerea de matematica si vin la tine.

I-au sosit CD-urile pe care le astepta?

Bunicii i-au oferit cele mai frumoase rochii de club.

Colegii i-au cerut sa participe la jocul de handbal al scolii.

Verisorii mei iau mereu note mari la desen.

Prietenele Dorinei iau parte la spectacolul de teatru.

Protestatarii i-au cerut sa demisioneze.

Ce cadou sa ii iau prietenei mele de ziua ei?

As vrea sa imi iau un aparat foto mai bun.

I-au spus ca se va vindeca repede daca tine regimul indicat.

As vrea sa iau cateva flori din gradina, unele care sa semene cu cele care i-au placut Mariei.

Eu iau merele din coșul de fructe.

Ei iau autobuzul pentru a merge la școală.

Iau cina la restaurantul meu preferat.

Prietenii mei i-au spus că au câștigat premiul la concurs.

I-au oferit bursa de studii merituoase pentru performanțele lor academice.

Profesorul le-a dat studenților temele care i-au fost atribuite.

I-au strigat numele când au venit la ușă.

Ei i-au mulțumit pentru ajutorul oferit în timpul situației dificile.

Eu iau merele din fructieră.

Copiii iau mingea și se joacă în curte.

I-au spus părinții că vor pleca în excursie.

Câinii i-au urmat pe copii până la parc.

Vecinii i-au încredințat cheile casei în absența lor.

Vom vedea dacă i-au înțeles pe studenți la lecție.

Eu iau mereu în considerare părerile colegilor mei.

Prietenii i-au felicitat pe proaspeții căsătoriți.

I-au ajutat pe bătrâni să traverseze strada cu grijă. 

Eu iau merele din copac.

Ei iau autobuzul spre școală.

Pe copii i-au fotografiat in fata clasei.

Copiii i-au cerut mamei lor să cumpere înghețată.

I-au trimis flori pentru a-i mulțumi pentru ajutorul acordat.

Vecinii i-au oferit un cadou de bun venit în noua lor casă.

I-au văzut pe artiști în timpul repetițiilor pentru spectacol.

Prietenii i-au cântat "La mulți ani!" la petrecerea sa de ziua de naștere.

Voi actualiza lista de propozitii cu iau si i-au pe masura ce imi vor mai veni idei. Pana atunci, plec la magazin sa imi iau o ciocolata.




13 comentarii:

  1. sa stiti ca nu ati scris corect

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-ar placea sa imi spui si unde am scris gresit, sa pot corecta...
      Stii, pe acest blog scriu rar, intotdeauna in graba si fara sa ma corectez inainte de a publica.

      Ștergere
  2. daca nu il publicati inseamna ca ati vazut ca ati grasit

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Public toate comentariile, daca nu contin vorbe urate, jignitoare. :)
      Unde spui ca am gresit?

      Ștergere
  3. cateva propozitii sunt chiar faine

    RăspundețiȘtergere
  4. de ce va certati?chear sunt bune am luat fb pe ele

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, nu se cearta nimeni. Pur si simplu nu s-a mai intors sa imi spuna unde a vazut greseli. :)
      Ma bucur ca ti-am putut fi de folos. Mai multe propozitii pentru scoala gasesti aici http://vienela.ro/category/propozitii/.
      Si intotdeauna sa scrii "chiar", nu "chear". ;)

      Ștergere
  5. esti super eu sunt in cl a 8 si am luat10 la teza mersi esti foarte tare ms

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare placere! :) M-as bucura sa te intorci intr-o zi si sa imi spui ca aceasta nota te-a stimulat si te-a facut sa inveti zilnic pentru a primi doar 10. M-as bucura sa stiu ca intr-o zi vei incerca sa inveti din ce motive uneori folosim litera mare, cratima, virgula sau punct.
      Mult succes iti doresc!

      Ștergere
  6. saraca de tine nu stii sa scrii corect cati ani ai 4??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :D Dar tu ce cauti la un articol despre propozitii cu ortograme? Si pe unde ai pierdut virgula?

      Ștergere