luni, 15 iulie 2013

Ce faci cand copilul fura?

Gasisem la o prietena un articol in care isi intreba cititorii ce fac atunci cand copilul din vecini le intra in casa si fura din jucariile sau lucrurile gasite. Am scris si eu un articol in care povesteam ce am facut intr-o situatie identica, iar reactiile cititorilor mei mi-au aratat ca am procedat gresit, facand mai mult rau decat bine.

Copilul respectiv s-a jucat in casa mea, cu baiatul meu, iar la plecare a bagat sub bluza o jucarie. L-am vazut, dar am fost atat de uimita, incat nu am stiut cum sa reactionez, mai ales ca era si baiatul meu acolo si nu stiam ce va intelege si ce ii va ramane in cap. Am ales sa ma duc dupa copil, sa discut cu el separat, dar ghinionul a facut ca tatal lui sa se fi intors mai devreme acasa, beat.

Vezi aici cele mai bune idei de cadouri pentru copii de 1 iunie.

Urmatoarea greseala a fost ca nu mi-am tinut gura si i-am povestit tatalui ce se intamplase, ceea ce a scos la lumina animalul din acel om. A batut copilul, l-a injurat, l-a bagat in sperieti, apoi l-a adus la usa mea si l-a obligat sa promita ca nu mai intra in casa altora si nu mai pune mana pe lucruri straine. 

A doua zi, i-am mai explicat si eu acelasi lucru, dar in felul meu bland, parintesc. Nu stiu daca acel copil a inteles ceva, dar vreau sa cred ca da, in ciuda faptului ca nu avea mama, iar tatal se ocupa cu palma de educatia lui.

Cititorii mei au sesizat imediat greselile pe care le-am facut si mi le-au asezat pe o tava acoperita cu matase fina, care sa nu zgarie prea tare. Ceea ce am invatat astazi de la ei vreau sa transmit mai departe, pentru ca cei ce se vor confrunta cu astfel de situatii sa nu repete greselile mele.

Cand un prieten al copilului tau iti intra in casa, se joaca, iar la plecare isi insuseste un obiect, trebuie sa ii atragi imediat atentia, prefacandu-te ca nu ti-ai dat seama ca a vrut sa plece cu ea

Ii spui doar ca a uitat sa o puna la loc. Baietii mai ales, nu iau jucariile cu gandul sa le fure, ci ca pe o prada pe care altfel nu ar avea cum sa o cucereasca. Fie ca parintii nu isi permit sa cumpere jucaria respectiva, fie ca nu o considera importanta, fie ca nu au de unde sa ia una la fel...

Poate ca o alta solutie ar fi ca respectivul copil sa poata pastra obiectul care i-a placut atat de mult, iar noi sa oferim copiilor nostri o alta jucarie identica, in cazul in care ne permitem.

Totusi, consider ca este de datoria fiecarui parinte sa ii explice copilului sau, inca din primii ani de viata, ca in viata exista reguli ce trebuie respectate, iar una dintre ele este sa nu te atingi de lucrurile altora fara sa ceri voie.  Asa cum spuneam si pe celalalt blog al meu, copilul trebuie sa invete de mic despre incredere, cinste, reguli si consecinte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu