vineri, 9 octombrie 2015

Sisteme de navigatie gps

Pe la vreo opt-noua ani am descoperit prima harta si m-am indragostit iremediabil de tot ceea ce inseamna calatorii, explorari ale unor noi locuri, studierea traseelor ce pot fi folosite pentru a ajunge in diverse zone ale lumii. Iubesc hartile vechi si visez la ziua cand imi voi umple un intreg perete cu ele, sa pot sta seara in pat si sa imi fixez privirea pe un anumit punct, sa imi imaginez povestile de viata ale locuitorilor dintr-un oras, sat, port, sa ii vad cu ochii mintii, sa strabat alei pietruite si sa pasesc pe insule nepopulate. Asta nu inseamna ca ma simt bine daca plec de acasa cu aceste vechi mijloace de a localiza o tara, un oras, un cartier. Traiesc in lumea reala si profit din plin de mijloacele moderne pe care tehnologia tot mai avansata ni le pune la dispozitie. Nu concep sa ies din tara daca nu dispun de navigatie gps, caci mi se pare de-a dreptul penibil ca in anul 2015 sa mai opresti oamenii pe strada pentru a intreba care este cel mai scrut drum din punctul A in punctul B sau cum fac sa revin pe drumul bun dupa ce m-am ratacit, desi as fi putut scapa de o astfel de neplacere doar folosind un sistem de navigatie gps. 

Omul modern a renuntat la hartile clasice, imprimate pe hartie, le-a agatat in cui si le priveste ca pe niste relicve ale unei lumi deja apuse. Acum isi usureaza deplasarile folosind sisteme moderne de navigatie, caci ele contin toate informatiile dorite, contin cele mai noi harti si ne scutesc de pericolul de a ne pierde in peisaj, indiferent in ce oras, tara sau continent ne-am afla. Prin simpla descarcare si instalare a hartii pe cardul de memorie al navigatiei (indiferent despre ce harta vorbim - Romania, Europa etc) ne facem viata usoara si uneori chiar distractiva. S-a intamplat de curand sa merg alaturi de cumnatul meu pana la Iasi. Pe tableta avea deja instalata harta drumului ce leaga orasul Ploiesti de Iasi. El era atent la drum, sotul meu povestea ceva, iar eu urmaream pe harta fiecare kilometru parcurs, pentru a ma asigura ca vireaza la dreapta cand era de virat la dreapta, ca vireaza la stanga cand era de virat la stanga, ca nu se abate de la drumul deja stabilit ca fiind cel mai scurt posibil. Dupa cum deja am spus, nu mai concep sa plec din orasul meu fara sa am cateva harti descarcate, sa stiu exact in fiecare moment unde ma aflu si incotro trebuie sa imi indrept pasii pentru a ajunge la destinatia dorita. Si toate astea numai datorita faptului ca un om destept a inventat sistemul de navigatie gps. )))

Cumparand de la cbmania.ro, aveti posibilitatea de a plati cu cardul sau in rate, aveti garantia calitatii si consiliere profesionista. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu