sâmbătă, 5 octombrie 2013

Propoziții cu ne-am și neam pentru scoala

Continuam seria de propozitii formate cu anumite cuvinte, ca sursa de inspiratie pentru elevii care au nevoie de putin ajutor. Pentru astazi am ales sa formez propozitii cu ne-am si neam. 

Eu si sora mea ne-am decis sa ne cumparam cateva rochii de vara.

Ne-am oprit pentru o clipa la izvor, sa bem apa rece.

Vasile se trage din neam de boieri, spun vecinii.

Cand ne-am intalnit prima data, aveai parul prins cu o esarfa.

Parintii i-au spus ca vor sa o marite cu un baiat de neam bun.

Am coborat de pe deal si ne-am sters bocancii plini de noroi.

Te rog sa nu te porti de parca ai fi de neam prost.

Ne-am întâlnit toți la o petrecere mare.

Ne-am legat cu jurământ să nu trădăm secretul.

Când ne-am întâlnit ultima dată, Anca purta un paltonaș albastru.

Bibliotecara se trăgea din neam de boieri, oameni iubitori de frumos.

Mi-ai putea aminti unde ne-am cunoscut?

Mama mea vine dintr-un neam mare, așa că am nenumărați verișori.

Ai aflat că ne-am reparat mașina?

Românii sunt un neam ospitalier, ce își întâmpină cu pâine și sare oaspeții.

Aseară ne-am uitat la un film documentar despre viața păsărilor din deltă.

Se spune că este de neam prost omul bădăran, cel care are apucături grosolane.

Ce credeți că ne-am face fără internet?

Neam de neamul lor nu a mers la facultate, așa că nepotul Gheorghiță a devenit mândria familiei.

De am renunța la certurile mărunte și ne-am uni, am fi un neam puternic.

Ne-am obișnuit să luăm totul de-a gata, fără efort.

Ne-am întâlnit la cafea și am discutat despre planurile noastre pentru viitor.

Ne-am hotărât să plecăm într-o excursie de week-end la munte.

Ne-am întâlnit în parc și ne-am plimbat împreună pe aleile frumos amenajate.

Ne-am apucat să renovăm apartamentul și suntem foarte entuziasmați de rezultatele finale.

Ne-am promis să fim mai atenți unul la celălalt și să ne sprijinim reciproc în tot ceea ce facem.

Ne-am distrat de minune la petrecerea de aniversare a prietenului nostru comun.

Ne-am scris scrisori emoționante în care ne-am exprimat sentimentele cele mai profunde.

Ne-am trezit devreme și ne-am bucurat de un răsărit superb de soare în timp ce ne plimbam pe plajă.

Ne-am surprins unul pe celălalt cu cadouri minunate de Crăciun.

Ne-am propus să învățăm o limbă străină împreună și am început deja să studiem regulat.

Ne-am întâlnit în parc pentru a discuta despre proiectul nostru.

Ne-am bucurat de o vacanță minunată la mare.

Ne-am hotărât să mergem la cinema să vedem cel mai recent film.

Ne-am distrat la petrecerea de aniversare a prietenului nostru.

Ne-am străduit să terminăm temele pentru școală imediat.

Ne-am dorit să călătorim în jurul lumii și să explorăm culturi noi.

Ne-am trezit devreme pentru a vedea răsăritul de soare pe plajă.

Ne-am străduit să fim mai organizați și mai eficienți în munca noastră.

Ne-am alăturat unei echipe de voluntari pentru a ajuta comunitatea.

Ne-am învățat reciproc lucruri noi în timpul sesiunilor noastre de studiu.

Sărbătorile de iarnă sunt momente speciale în care întregul neam se adună laolaltă.

M-am simțit în largul meu la nunta lor, unde am avut ocazia să cunosc întregul neam al miresei.

Într-o lume ideală, ar trebui să ne tratăm cu respect și să ne sprijinim întregul neam.

Acesta este un eveniment important pentru întregul neam.

Tradițiile noastre sunt transmise din neam în neam.

Suntem uniți ca neam și ne susținem reciproc în momente dificile.

Este o mare onoare să fac parte din acest neam de luptători.

Generațiile noastre anterioare au luptat pentru a ne asigura un viitor mai bun pentru întregul neam.

În vremuri dificile, ne-am unit ca neam și am demonstrat puterea solidarității noastre.

Daca ne-am intalni, probabil ca ti-as putea da mai multe idei, insa pana atunci, cauta la tine in neam pe cineva care se pricepe si cere-i sa te ajute.

Iti recomand si alte articole utile:




3 comentarii:

  1. Neam de neam, ne-am deprins cu apartenenţa la neam. Neam sărăc, ne-am vândut pe nimic.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Neam de neamul nostru a fost invatat sa fure, sa se strecoare, sa astepte sa cada din cer. Ne-am invatat asa si greu ne vom schimba.

      Ștergere