Urmaream intr-o zi un reportaj tare interesant pe National Geographic, in care era prezentat detaliat, pas cu pas, drumul pe care il parcurge anvelopa unei masini de cand intra sub forma de materie prima (continand foarte multe materiale) pe poarta fabricii si pana cand iese de pe poarta fabricii, aranjata perfect pentru a inveli si proteja perfect camera de aer a unei roti de vehicul. Nu este un drum usor, mai ales ca fiecare anvelopa,
indiferent de firma care o fabrica, este gandita nu doar sa se plimbe pe asfalt, ci si sa ne poarte in siguranta, fie ca este canicula, gheata sau ploaie, sa raspunda corespunzator la franare si la viraje, sa reziste cat mai mult timp si sa ne ajute sa facem economie la carburant.
Reteta exacta a fabricarii unei anvelope nu este nicaieri facuta publica, pentru ca fiecare firma (fie ea no name, fie de renume mondial) are secretele ei, insa trebuie sa stiti ca in componenta unei anvelope intra foarte multe materiale, de la cauciuc natural, cauciuc artificial, cauciuc reciclat, polimeri cu elasticitate crescuta si pana la metal, fibre textile sau kevlar. Absolut fiecare anvelopa, fie ca vorbim despre anvelope de iarna de aici, fie ca vorbi despre orice alta anvelopa existenta in magazinul online de anvelope Anvelopex, este compusa din aproximativ sase straturi, avand roluri diferite, foarte bine gandite de specialistii in domeniu si foarte atent lucrate de catre specialistii fabricii.
Unul dintre straturile anvelopei etanseizeaza aerul din interior, altul, moale si elastic, este rigidizat cu materiale textile sau kevlar, altul este rigidizat cu sarme ce ii ofera taria necesara, si tot asa, pentru ca noi, cei care folosim anvelope pentru vehicule, sa fim in permanenta in siguranta, sa putem circula pe sosele fara surprize neplacute si fara sa le schimbam foarte des. Sigur, intregul proces de fabricare a unei anvelope este mult mai complex, mai ales ca inainte de a ajunge sa fie produsa in serie, anvelopa este indelung gandita, fiecare componenta este testata de mii de ori, peretii laterali (care se pliaza la interior) sunt lucrati cu o migala ce ar face invidios un bijutier, iar de testele finale si de poarta fabricii trec numai anvelopele care se dovedesc a fi perfecte.
Daca v-ati intrebat vreodata cam cati oameni lucreaza intr-o fabrica pentru ca noi sa ne bucuram de o singura anvelopa, trebuie sa va spun ca efortul este colectiv, ca lucrurile se leaga intre ele, ca intreaga fabrica pune umarul la realizarea unei anvelope, ceea ce insumeaza poate mii de persoane atent selectionate si foarte bine instruite, de la simplul muncitor si pana la ingineri bine pregatiti. Cu cat procesul de fabricatie este mai complex, cu cat rezultatele obtinute sunt mai spectaculoase, cu atat pretul anvelopei creste, dar in acelasi timp creste si garantia ca anvelopa este fiabila, ca rezista mai mult timp, ca ne va purta in siguranta pe drumuri si ne va ajuta sa facem economie la carburant.
Pana la iarna aveti timp sa va decideti daca va doriti anvelope ieftine sau anvelope de o inalta calitate, ploile de primavara se vor opri in curand, din cate am aflat, caci vara bate la usa, deci clar prioritatea in acest moment sunt anvelopele de vara, cele care sunt gandite sa reziste la temperaturi mari, in primul rand. Sfatul meu este sa studiezi cu atentie pagina cu anvelope vara, sa nu te uiti la pret, ci in primul rand la proprietatile anvelopelor de la Anvelopex, caci acest magazin este dotat cu tot ce si-ar putea dori un sofer in materie de cauciucuri si sa alegi ceea ce consideri ca ti se potriveste cel mai bine. Daca imi permiteti o sugestie, as recomanda sa va aruncati un ochi pe anvelopa de mai jos (clic pe imagine), caci este o anvelopa buna, ce va poate purta in siguranta pe sosele in aceasta vara.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu